灵拥-Alrsen

一个很喜欢M4K6的迷妹罢了

队长致辞:我对阿森纳的爱毋庸置疑

又名:《默特萨克致阿森纳的绝佳情书》
(欢迎各位朗读并背诵全文)
以下来自姥爷的Facebook:

I would just like to say how very grateful I am to have extended my contract with Arsenal. It makes me really proud and also a bit emotional. I've been out for six months now and to have such trust and belief from the manager makes me very humble and thankful. Trust me, I'll do everything possible on a daily basis to make myself better and everybody around me better. I'm working really hard to come back and show that I'm still capable on the pitch, because I want to help make this great club as successful as possible.

My love for this club is authentic. I care a lot about team-mates, about fans, and I want people to identify with us. It's very important to me now and it always has been. I feel like there's always been a link between myself and Arsenal. I've told the story a few times about when I came to London as a young boy and came back with an Arsenal shirt. I've never thrown that shirt away, and in fact it's framed and is on the wall of my office back in Germany. I'll always keep it because it's a reminder of the circle, of the journey I've been on with Arsenal, and of the people who have supported me and have helped me to reach my goals. Wearing an Arsenal shirt is genuinely something that is special to me and that shirt always reminds me of that.

///

Ich bin sehr glücklich und dankbar für die Verlängerung meines Arsenal Vertrages um ein weiteres Jahr. Ich fehle nun seit mehr als 6 Monaten aufgrund einer Verletzung und das Vertrauen des Trainers und Vereins freut mich sehr. Und ich werde jeden Tag alles dafür geben wieder zurückzukommen.

Meine Liebe für diesen Verein ist echt - die Mannschaft, die Fans und das gesamte Umfeld. Das war immer so und wird weiterhin so sein. Irgendwie gab es da schon immer diese besondere Beziehung zwischen Arsenal und mir. Die Geschichte als ich als kleiner Junge mit einem Arsenal Trikot von einer London-Reise zurückkam wurde mehrfach erzählt. Dieses Trikot besitze ich noch immer. Es erinnert mich an diese besondere Verbindung und an die Menschen, die mir auf diesem Weg geholfen haben. Das Arsenal Trikot zu tragen erfüllt mich mit besonderem Stolz und dies wird immer so bleiben.

#COYG Arsenal

中译(来源自阿森纳中文官网):就在不久前,球队队长默特萨克延长了与俱乐部的合同。在与伯恩利的比赛到来之前,默特萨克也发表了自己作为队长的一番致辞。

以下是致辞的完整内容:

佩尔·默特萨克:

首先,我要在这里表达一下与球队续约后的喜悦和感激之情。在本赛季已经因伤缺阵6个月的情况下,能够完成续约令我感到非常激动与自豪。感谢俱乐部和主教练能够在这个时候依旧给予我信任与支持,对此,我将永远心存感激。

请大家相信,在随后与俱乐部在一起的日子里,我将竭尽所能提高自己、帮助他人。为了达到这个目的,我一直都在努力训练,以求能够尽早回归赛场,向大家证明我依旧拥有在球场上帮助球队的能力。能够帮助这个伟大的俱乐部走向成功一直都是我由衷的愿望。

我对俱乐部的爱是真心实意的。对我来说,队友、球迷、还有大家对球队的认可一直都是最重要的事。在我与俱乐部之间好像有一条看不见的纽带,牢牢地把我和阿森纳这个名字联系在一起。

我曾经不止一次讲过我和阿森纳的一个故事:我小时候曾来过伦敦,当最后我离开这座城市的时候,我身穿的是一件阿森纳球衣。这件球衣我一直都没有丢,现在它已经被我装裱起来挂在了我德国办公室的墙上。每当看到这件球衣的时候,我就能感受到我与俱乐部冥冥之中注定的一种缘分,还有那些一直在我身后支持帮助我的人们。这件球衣一直在提醒着我:这一抹红白色就是我身体的一部分,它对于我的意义不言而喻。

所以,我对与俱乐部的感情是与生俱来、发自内心的。俱乐部和主教练最终决定留下我,我感到非常高兴、感激。为此,我将继续倾尽我的所有来帮助球队继续向前。我们是一个强大的团队,我坚信我们现在走的道路一定能通向成功。

评论
热度 ( 19 )

© 灵拥-Alrsen | Powered by LOFTER